Titulní obrázek

Suzuki Splash

Publikováno: 16.únor 2013

Automobilka Suzuki provedla facelift u malého modelu Splash. Těšit se můžeme na prostorný interiér, přesné řazení, snadné nastupování. Jen nás možná trošku omezí zavazadlový prostor.

Tvar předních a zadních světel zůstává, nehledejte diody pro denní svícení a nemění se ani zrcátka. Splash jednoduše nasadil nové nárazníky a masku chladiče. Místo původní jednoduché elegance nastupují agresivní tvary, falešné výdechy za zadními koly a jakýsi symbolický náznak difuzoru v zadním nárazníku.

Střízlivě navržené palubní desce dominuje řadicí páka na vyvýšeném středovém tunelu. V základní výbavě nenajdeme otáčkoměr a bohužel ani výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče. V nejlevnějším provedení budete postrádat i dělené zadní sedadlo, elektricky nastavitelná zrcátka a rádio. Místo něj si můžete dopřát aftermarketové řešení, nebo připlatit 15 tisíc za vyšší výbavu GL/AC. Ta odstraní všechny zmíněné nedostatky a navíc přidá palubní počítač, dálkový ovladač centrálního zamykání a boční airbagy.

Kdo ovšem hledá dobré auto za co nejmenší cenu, může v klidu zůstat u základního provedení. Standard výbavy GA/AC totiž zahrnuje klimatizaci, elektrické stahování oken i centrální zamykání. Tato verze stojí bez stokoruny rovných 200 tisíc. Všeobecně známou slabinou Splashe je zavazadelník. 202 litrů není v kontrastu s vnitřním prostorem mnoho. Ani na dálnici se tříválcový Splash neztratí. Tempo 130 km/h není problém, daní za to je pouze hluk od motoru a podvozku.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Malé Suzuki se umí docela snadno rozjet i na udávaných 160 km/h, pak přestává skromná porce výkonu na lehké mikro-MPV stačit. Horší je to samozřejmě v členitém terénu, tam ale pomůže nakrátko odstupňovaná převodovka – vždyť dvojka stačí jen do 80 km/h. Suzuki se povedlo u podvozku nalézt dobrý kompromis mezi ovladatelností a komfortem. Kola umístěná v rozích karoserie poskytují potřebnou stabilitu a nápravy převzaté z většího Swiftu dokážou rozumně tlumit nerovnosti. 

Splash je i v páté sezóně schopným autem, bez bolestných kompromisů v kvalitě zpracování, použité technice i designu. Ve srovnání s kolínskými trojčaty je vyspělejší, z ostatních konkurentů je přitom levnější už jen Chevrolet Spark.