Titulní obrázek

Suzuki Swift 4x4

Publikováno: 25.leden 2013

Suzuki zařadilo do své nabídky i unikátní model Swift 4x4. Novinka nemá přímého konkurenta.

Swift s pohonem všech kol používá jednoduchý osvědčený systém. Pokud začnou přední kola prokluzovat, viskózní spojka připojí pohon zadních kol. Jejich zapojení neprobíhá tak plynule jako u některých vyspělejších systémů, ale rušivé není a k autu, které nemá být drahé, se hodí. Do terénu však Swift 4x4 není. Sice je o 2,5 centimetru vyšší než standardní verze, ale kvůli zadnímu diferenciálu má stejnou světlou výšku jen 14 centimetrů. Má spíše komfortní pérování, které výborně tlumí nerovnosti.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Přesné řízení s elektrickým posilovačem má i trochu citu, hladce jdoucí převodovka řadí přesně a brzdy nemají s lehkým autem moc práce. I s pohonem všech kol auto váží jen zhruba tunu a má krátký rozvor. Ani nevadí, že nemá moc silný motor. Swift 4x4 pohání výhradně benzinová dvanáctistovka. Malý čtyřválec je ale kultivovaný a má slušný výkon 94 koní, ale ty se ukážou až po překonání čtyř tisíc otáček.

Převodovka je jen pětistupňová a má krátké převody – při rychlosti 130 km/h točí motor téměř čtyři tisíce otáček. Pohon všech kol prodlouží čas sprintu na stovku o 1,1 sekundy a zvýší průměrnou spotřebu o půl litru. Ta se v reálu pohybuje kolem sedmi litrů na 100 kilometrů.

Uvnitř rozdíl nepoznáte a prostoru je v tak kompaktním autu až překvapivě dost, nezbylo ale už moc místa na kufr. S pohonem všech kol se prodává jen jako pětidveřový a v jediné výbavě. Nic důležitého v ní nechybí, ani přípojka USB či vyhřívání sedaček. Verze 4x4 se jako jediná nevyrábí v Maďarsku, ale v Japonsku. Proto nenabízí akční cenu jako verze s pohonem předních kol ani další možnosti výbavy. Přímého konkurenta Swift 4x4 nemá.