Titulní obrázek

Suzuki Jimny je malý, šikovný off-road

Publikováno: 22.listopad 2012

Až budete někdy potřebovat auto do opravdové nepohody, které se navíc protáhne každou skulinou, pořiďte si vůz Suzuki Jimmy. Cena sice není nejnižší - 409 tisíc korun, ovšem auto je v plné výbavě JLX; žádná jiná se ani nenabízí.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Tento ff-road má být na blátě jako doma, ale na silnicích to není žádný zázrak. Rámový podvozek na silnici pěkně tlumí nerovnosti, daní za to je ale pohupování a náklony v zatáčkách. Kvůli kombinaci kratičkého rozvoru a vysokého posazu máte zpočátku silný pocit, že auto se do zatáčky sklouzne dveřmi napřed. Za chvíli pochopíte, že stabilita je větší, než se zdá, a i díky integrované stabilizaci ESP smyky nehrozí.

Motor je překvapivě schopen podávat solidní jízdní výkony, což by při pohledu na obsah na výkon 62 kW hádal málokdo. Jimny ovšem váží pouhých 1 060 kilogramů, tedy stejně jako třeba nejslabší Škoda Fabia. Spotřeba se dá udrže na osmi litrech na 100 km, které ovšem z nádrže mizí opticky velmi rychle, má totiž pouhých 40 litrů.

Řazení je přesné, převody krátké, takže auto jede svižně, tedy ve městě a na okreskách. Na dálnice se ovšem nehodí, protože maximální rozumná rychlost je asi 120 km/h. Motor je výborně odhlučněný, což je u tohoto druhu auta výjimečné. Moc není slyšet ani při jízdě, a už vůbec o něm nevíte na volnoběh.

V interiéru chybí odkládací prostory, láhev musíte mít položenou na sedačce, do dveří se vejde maximálně časopis, ani mobil v mělké prohlubni před řadicí pákou nedrží; před spolujezdcem je otevřená kapsa. Uvnitř vozu se sedí dost natěsno, lokty se tak akorát vejdete do dveří. Sedadla jsou nižší než je dnešní standard, ale vpředu se sedí celkem pohodlně, vzadu je to spíše sezení nouzové. V praxi se tak jimny dá použít spíše jako dvoumístný se solidním 324litrovým kufrem.

Model prošel takzvaným faceliftem modelového roku 2013. Jimny je totiž stálice v modelové řadě Suzuki: vyrábí se v této podobě už 14 let a pořád je stejný. Nejnovější kosmetika vylepšuje jen vzhled přední masky, nárazníku a kapoty a přináší o něco lepší materiály a třeba i opěrky hlavy v interiéru. Nic zásadního se ale nezměnilo. Přesto inovovaného jimnyho poznáte na první pohled. Z přední kapoty ční nasávací otvor, určený pro turbodmychadlo. Ovšem přeplňovaný motor 1.2 koupíte jen na japonském trhu, v tuzemsku pohání Jimnyho výhradně benzinová 1.3.

V jediné nabízené specifikaci JLX nechybí čtyři airbagy, ABS i ESP, klimatizace, rádio, plně elektrická výbava, centrální zamykání a nově i vyhřívané sedačky či systém Isofix.