Publikováno: 26.září 2012
Japonská automobilka Suzuki plánuje omezení provozu v závodě v maďarské Ostřihomi. Prozatím tu fungují dvě směny. Ovšem od letošního podzimu však přijde změna. Během listopadu a prosince se postupně přejde pouze na jednu směnu. Z čehož samozřejmě vyplývá, že část zaměstnanců přijde o své místo.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
V současné době zde pracuje 3.400 lidí, zda část z nich o práci přijde, není v tuto chvíli zřejmé. Vedení Suzuki rozhodlo k tomuto negativnímu kroku hlavně kvůli zoufalému podnikatelskému prostředí. V maďarském závodě se vyrábí mini Splash, Swift a dvojčata SX4 a Fiat Sedici. Splash nedávno prošel modernizací, Swift je tu pouhé dva roky a crossover SX4 se dá označit stále za oblíbený i po šesti letech od uvedení na trh. Sedici se ale pomalu loučí.
V roce 2010 zde vzniklo 170.031 vozů, loni se produkce zvýšila na 171.700 jednotek, ale letošní květnové odhady hovořily o maximálně 170 tisících. Je velmi pravděpodobné, že jejich počet ještě klesne. Dolů jdou totiž i prodeje. Od ledna do června se prodalo v zemích Evropské unie a EFTA (Norsko, Švýcarsko, Island a miniaturní Lichtenštejnsko) něco málo přes 86 tisíc aut. Což je bohužel o 12 % méně než loni.
Tržní podíl pak dle statistik průmyslového sdružení ACEA klesl o desetinu procenta (z 1,3 na 1,2 %). Modernizaci sice nedávno prodělaly i další modelové řady Suzuki (Alto, Jimny, Grand Vitara), ty se ovšem vyrábějí v Indii a Japonsku. Co bude se zaměstnanci, kteří v továrně budou přebývat, zatím automobilka nezveřejnila.