Publikováno: 14.srpen 2012
Splash představilo Suzuki jako koncept v roce 2006 na autosalonu v Paříži, na český trh dorazila sériová verze v roce 2008. Stojí na základech předchozí generace Suzuki Swiftu zkrácených o 30 milimetrů. Do 3,8 metru dlouhého a 1,7 m širokého auta se vejde víc, než by člověk čekal.
Teď dostal Suzuki Splash facelift a klimatizaci už do základní výbavy. Facelift přinesl nově řešenou kapota motoru a mřížku chladiče. Úprav se dočkaly i nárazníky a barvy materiálů v interiéru. Do zadního nárazníku vetkli falešné trojúhelníkové mřížky, že by dělaly nějakou parádu se ale dá pochybovat. Kvůli přepracovaným nárazníkům narostl splash na délku o šest centimetrů na konečných 3 775 mm.
Suzuki Splash má dvojče v podobě Opelu Agila, obě vyjíždějí z maďarské fabriky Suzuki v Ostřihomi. Opel se ale z nabídky českého dovozce v roce 2010 odplížil kvůli příliš vysoké ceně, která atakovala větší corsu a byla na dohled dokonce i Opel Astra. To Suzuki Splash stále statečně bojuje.
"Současně s uvedením modernizovaného Suzuki Splash byla zavedena zcela nová specifikace GA/AC, která snížila základní cenu modelu pod magickou hodnotu dvou set tisíc korun," uvádí Dominika Vránová, mluvčí českého zastoupení značky. Klimatizace v základní výbavě je mezi malými lacinými kabelkami do města unikum.
Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.
Splash drží vysoký standard podvozkářů Suzuki. Je pohodlný, ale taky jistý. V zatáčce se víc nakloní, to kvůli velké výšce, ale drží stopu srdnatě. Trochu rošťáckého ducha famózního většího bráchy Suzuki Swiftu jako by podědil, v oblouku s zakousne a prokrouží ho s razancí a jistotou. Nenápadnou výhodou je velká světlá výška. Výjezdů na obrubník se tak nemusíte bát.