Titulní obrázek

Chystaný crossover chce Suzuki produkovat s partnerem

Publikováno: 11.říjen 2012

Suzuki je otevřeno partnerstvím, které se týkají chystaného kompaktního crossoveru, vycházejícího ze studie S-Cross. Automobil se má v Evropě začít prodávat na konci příštího roku. Vůz má zůstat ryzím Suzuki a nabízet nízkou cenu či sportovní vzhled. Dále se má chlubit nízkými emisemi oxidu uhličitého a vysokou praktičností.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

„Myslíme si, že můžeme nabídnout hezký emocionální produkt za nízkou cenu – to je pro nás pěkné místečko,“ řekl serveru Automotive News Europe Dale Wyatt, šéf britských prodejů a marketingu značky. S-Cross bude k dispozici s pohonem dvou a čtyř kol. Pod kapotou se má objevit i vznětová šestnáctistovka z dílny Fiatu.

Vůz byl navržen v Evropě, 80 % vyrobených exemplářů se má prodat právě na starém kontinentu. O výrobu auta se postará maďarská továrna Suzuki v Ostřihomi. Zde se v současnosti mimo jiné vyrábí crossover Suzuki SX4 a jeho bratr Fiat Sedici. Díky S-Crossu chce Suzuki zvýšit své evropské prodeje a překonat v blízké budoucnosti hranici 300.000 prodaných aut ročně.

Tolik vozů japonská automobilka na starém kontinentu prodávala před finanční krizí. Loni se na evropských trzích prodalo 234.000 Suzuki. Přestože se o S-Crossu často hovoří jako o nástupci SX4, není jasné, zda tento model skutečně nahradí. S-Cross je s délkou 4.310 milimetrů a rozvorem 2.600 mm výrazně delší než SX4, které je dlouhé 4.150 mm. Samo Suzuki tvrdí, že o budoucnosti SX4 zatím nerozhodlo. Automobil je na trhu od roku 2006. Fiat už crossover se základy od Suzuki nechystá, Sedici totiž bude nahrazeno vozem, který se bude vyrábět v Itálii a bude sdílet techniku s chystaným malým Jeepem, přezdívaným B-SUV.

„Nikdy se nesměji nejlépe. Bojím se, že by to mohlo být naposledy.“ Jan Werich